مجموعه جدید جواهرات دیور در سال ۲۰۲۳ به نام باغ‌های مُد

تابستان امسال برند دیور با مدیریت هنری خانم Victoire de Castellane از کالکشن جدید جواهرات با نام Les Jardins de la Couture یا باغ‌های مُد رونمایی کرد.

مدیر هنری برند دیور در بخش جواهرات
مدیر هنری برند دیور در بخش جواهرات

این مجموعه که شامل 170 قطعه بسیار زیبا و البته چشم‌نواز که سرشار از رنگ بود در باغی زیبا در حوالی دریاچه کومو که یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایتالیا است، رونمایی کرد.

منبع الهام این مجموعه ریشه در علاقه بسیار زیاد کریستین دیور به طبیعت و البته طراحی و مُد دارد. این دو مفهوم در ذهن کریستین دیور با هم گره خورده بود. مدیر هنری برند که متخصص در ترکیب رنگ‌ها و ارائه آثاری سرشار از تنوع و خلاقیت است، از ترکیب این دو مفهوم ارزشمندِ برند، مجموعه جدیدی را طراحی کرد. این مجموعه در مراسمی بسیار با شکوه و مجلل در مکانی بسیار زیبا و با لباس‌های بسیار ظریف و زیبای همین برند که بر تن مدل‌ها بود رونمایی شد. یکی دیگر از اهداف طراح در این مجموعه اشاره به طبیعت و اهمیت مُد پایدار است. تلیفیق این دو مفهوم به گونه‌ای اشاره به حفظ محیط زیست در کنار خلاقیت در طراحی مُد دارد. کالکشن جدید جواهرات برند بولگاری نیز با الهام از طبیعت بوده است. درباره این کالکشن اینجا بیشتر بخوانید.

این مجموعه جواهرات شامل چهار فصل مجزا بود.

 Buissons Couture به معنی بوته‌های مُد

برجسته ترین قطعه این فصل از جواهرات دیور گردنبندی بود که یک زمرد حدود 17 قیراطی در میانۀ آن قرار گرفته بود. اطراف زمرد با سنگ‌های الماس، زمرد، یاقوت قرمز، سَوورایت، یاقوت صورتی و اسپینل تزیین شده بود. این گردنبند همانند بوته‌های در هم پیچیده از گل‌های زیبا روی گردن خودنمایی می‌کند. زمرد 17 قیراطی میانۀ گردنبند قابل جدا شدن است و می‌توان از آن به عنوان آویزِ تک نیز استفاده کرد.

مقالۀ پیشنهادی:  مجموعه جدید جواهرات مسیکا در سال ۲۰۲۳ به نام خورشید نیمه شب
بوته‌های مُد از کالکشن جدید دیور
بوته‌های مُد از کالکشن جدید دیور

 Galons Fleuris به معنی قیطان‌های گل‌دار

در این فصل از جواهرات دیور الگویی تکرار شونده از گل‌ها به شکل جواهراتی زیبا درآمده‌است.

قیطان‌های گل‌دار از کالکشن جدید جواهرات دیور
قیطان‌های گل‌دار از کالکشن جدید جواهرات دیور

Très Cher Dior به معنی دیور بسیار عزیز

در این فصل از جواهرات دیور رنگ قرمز که رنگ غالب در مجموعه لباس Cher Dior که در سال 2013 رونمایی شد، محور طراحی بوده‌است.

دیور بسیار عزیز از مجموعه جواهرات کالکشن جدید دیور
دیور بسیار عزیز از مجموعه جواهرات کالکشن جدید دیور

 Mini Milly که اشاره به یکی از اقامت‌گاه‌های مورد علاقه دیور دارد

این فصل اشاره به یکی از اقامت‌گاه‌های مورد علاقه دیور در منطقه Milly la Forêt در فرانسه دارد.

در این فصل نگاهی کودکانه و بدون محدودیت از زیبایی باغ‌های Milly la Forêt به تصویر کشیده شده است.  از جواهرات برجسته این فصل می‌توان به دو گردنبند بسیار زیبا اشاره کرد.

گردنبند  Mini Milly یکی از زیباترین قطعات این کالکشن است. تمام اجزای باغ بدون در نظر گرفتن تناسب اندازه‌ها در کنار یکدیگر و روی صفحه‌هایی از جنس صدف قرار گرفته‌اند. خورشید، درختان، گل‌ها و حتی زنبورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گویی کودکی این باغ را توصیف می‌کند.

Mini Milly  از کالکشن جدید جواهرات دیور
Mini Milly از کالکشن جدید جواهرات دیور

گردنبندکه درخشش خورشید در منطقه Milly la Forêt را به تصویر کشیده‌است، یکی دیگر از قطعات برجسته این فصل است.

Mini Milly Soleil از کالکشن جدید جواهرات دیور
Mini Milly Soleil از کالکشن جدید جواهرات دیور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید