مجموعه جدید جواهرات مسیکا در سال ۲۰۲۳ به نام خورشید نیمه شب

مجموعه جدید جواهرات مسیکا در هفته مد پاریس خوش درخشید. برند جواهرات مسیکا سال گذشته از مجموعه جواهراتی با الهام از مصر باستان رونمایی کرد.

مسیکا در ادامه ماجراجویی‌هایش در مصر باستان، از کالکشن جدید جواهرات فاخرش با نام خورشیدِ نیمه شب رونمایی کرد.

این مجموعه جواهراتِ فاخر در هفته مد پاریس مانند خورشیدی درخشان خودنمایی کرد. در این مجموعه جواهرات برخلاف کالکشن‌های قبلی، الماس زرد نقش اصلی را به عهده گرفت. البته بزرگترین الماس زرد همچنان در اختیار برند تیفانی است. درباره الماس زرد تیفانی اینجا بیشتر بخوانید.

الماس‌های زرد که مرکز توجه بودند، با تکنیک‌ها و روش‌های منحصر بفرد و معروف مسیکا، مانند هاله‌های صیقلی و صاف از جنس طلا و برش‌های بی‌نقص و با کیفیت، بر اندام معروف‌ترین چهره‌های زن و مرد چنان سر و صدایی در هفته مد پاریس راه انداختند که گویی واقعا خورشیدی در نیمه شب می‌تابد و نگاه‌ها بی‌اختیار به این پدیده خیره می‌ماند.

این مجموعه جواهرات در چهار فصل با نام‌های مهمانی نهایی، تبِ زرق و برق، آتشین و رقص ماه ما را به تب و تاب و زرق و برق دهه 1970 می‌برد. دهه 70 مملو از پیست های رقصِ پر جنب و جوش، سبک های متنوع، انبوهی از تنوعِ مد، آواز و . . . که همچنان منبع الهام در خیلی از طراحی‌هاست. در ادامه برجسته‌ترین جواهرات هر فصل را مرور خواهیم کرد.

فصل اول: جواهرات مهمانی نهایی

برای پارتی نهایی، والری مسیکا از دو زنی که اثر خود را در تاریخ دهه 70 به جا گذاشتند، لیزا مینلی و دایانا راس، الهام گرفت. روی یکی از شاهکارهای این مجموعه، دو الماس درشت با رنگ‌های متنوع به نشان این دو زن قرار گرفته‌است. یکی الماس زرد در برش اشکی به وزن 20.04 قیراط و دیگری یک الماس در برش کوشن به وزن 9.07 قیراط. ساخت این گردنبند نیز بسیار پرچالش بوده که مهارت‌های ساخت استادکاران مسیکا را به نمایش گذاشته است. یک چوکر پهن با سطحی صیقلی در ابعادی که براحتی قابل اجرا نبوده است.

مقالۀ پیشنهادی:  الماس زرد افسانه‌ای تیفانی را تا کنون چه کسانی استفاده کرده‌اند!

این سطح هچنان یک آیینه با انعکاس درخشش دو الماس آن‌ها را بزرگ‌تر از حالت واقعی نشان می‌دهد. این گردنبند با یک دستبند و یک انگشترِ مشابه ست شده است که تمام شور و هیجان مهمانی را در خود می‌گنجاند. دومین قطعه برجسته این مجموعه، یک گردنبند چوکر پوشیده از الماسِ سفید است که یک قطعه الماس زرد 18.05 قیراطی در برش کوشن در میانه آن آویزان است.

الماس زرد و الماس سفید روی گردنبندی از فصل مهمانی نهایی
الماس زرد و الماس سفید روی گردنبندی از فصل مهمانی نهایی

 

الماس زرد در گردنبند از فصل مهمانی نهایی مسیکا
الماس زرد آویز از چوکری از فصل مهمانی نهایی مسیکا

فصل دوم: جواهرات آتشین

برای دیده شدن در شهری مانند نیویورک در دهه 70 میلادی قطعا باید جسور و بی‌پروا بود. در این مجموعه والزی مسیکا از یکی از المان‌های شناخته‌شده برند مسیکا استفاده کرده است. قطعه‌ای در فرم اشکی که هر کدام یک الماس اشکی در میان خود جا داده‌اند مدتی است که در بسیاری از کارهای مسیکا دیده می‌شود. اما این‌بار مسیکا ترکیب‌های جذاب‌تری از این المان را ارائه کرده است. انگشترهای متنوع با فرم‌های جسورانه که با گردنبند و گوشواره و دستبند ست شده و در بازی نور سالن‌های رقص دهه 70 نمایی آتشین و شعله‌ور را به نمایش درمی‌آورد.

جواهراتی از فصلِ آتشین مجموعه جدید جواهرات مسیکا
جواهراتی از فصلِ آتشین مسیکا

فصل سوم: تبِ زرق و برقِ مسیکا

زرق و برق بی‌شک یکی از ترندهای محبوب مردم در دهه 70 میلادی بوده‌است. والری مسیکا برای نشان دادن میزان تنوع طلبی و ساختار شکنی که در این دوران رواج داشته، برای اولین بار از سبکی از چیدمان سنگ در جواهرات این فصل استفاده کرده است. گردنبند برجسته این فصل، 15 قطعه الماس زرد که وزن‌هایی بین 2 تا 15 قیراط دارند را در خود جای داده است. الماس‌های زرد روی صفحه‌هایی پوشیده از الماس‌های سفید که با مخراجی برفی کنار هم چیده شده‌، قرار گرفته‌‌اند. طبعیت نکردن فرم صفحه‌های زیرین از شکل مربع الماس‌های کوشن کات نیز یکی از مفاهیم نشان‌دهنده ساختارشکنی در دهه 70 می‌باشد.

مقالۀ پیشنهادی:  جواهرات افسانه‌ای Alessio Boschi زبانزد در دنیای جواهرات

صفحه‌های پوشیده از الماس‌های سفید که از نظم خاصی در سایز تبعیت نمی‌کنند و به نحوی کنار هم قرار گرفته‌اند که هیچ فضای خالی بین آن‌ها نیست، نمایی از صحنه‌های پر زرق و برق دیسکوهای دهه 70 را نشان می‌دهد. الماس‌های زرد نیز مانند ستاره این دیسکو روی هر قطعه خودنمایی می‌کنند.

گردنبندی با 15 الماس زرد از فصل تبِ زرق و برق مسیکا
گردنبندی با 15 الماس زرد از فصل تبِ زرق و برق مسیکا

 

مخراجی برفی الماسهای سفید در جواهرات مسیکا
مخراجی برفی الماسهای سفید در جواهرات مسیکا

فصل چهارم: رقص ماهِ مسیکا

ماه به عنوان نمادی از شب منبع الهام این فصل بوده‌است. قطعاتی بیضی شکل که ترکیبی از دو هاله‌ پوشیده از الماس یک الماس بیضی در میانه هستند، به عنوان نمادی از ماه در جواهرات این فصل تکرا شده‌اند. یک گردنبند متشکل از چهار ردیف الماس یکی از برجسته‌ترین جواهرات این فصل است. الماس‌های گرد در برش برلیان در سرتاسر این چهار ردیف نمادی از ستاره‌های در آسمان شب هستند. زیبایی آسمان شب با یک قطعه الماس سفید به شکل بیضی و وزن 2.21 قیراط به عنوان ماه کامل می‌شود. این گردنبند به صورت دو گردنبند دوردیفه نیز قابل استفاده است.

گردنبندی از فصل رقص ماه جواهرات جدیدی مسیکا
گردنبندی از فصل رقص ماه جواهرات جدیدی مسیکا

جواهرات خورشیدِ نیمه شب مسیکا به خوبی تمام مشخصات دیسکوها، مد، سبک زندگی در دهه 70 میلادی را به تصویر کشید و با درخششی بی‌مثال در هفته مد پاریس نگاه‌ها را مجذوب خود کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید