مجموعه جدید جواهرات بولگاری در سال 2023 به نام مدیترانه

روز 17 ماه می سال 2023 مجموعه جدید جواهرات بولگاری به نام مدیترانه رونمایی شد. مجموعه جدید جواهرات بولگاری با الهام از فرهنگ و هنر مردم کشورهای اطراف دریای مدیترانه طراحی شده‌است. نام کنونی کشورهای اطراف دریای مدیترانه عبارتند از: آلبانی، اسپانیا، اسلوونی، الجزایر، ایتالیا، بوسنی و هرزگووین، ترکیه، تونس، سوریه، صربستان، فرانسه، فلسطین، قبرس، کرواسی، لبنان، لیبی، مالت، مصر، مونتنگرو، مراکش و یونان. در مجموعه جدید جواهرات بولگاری ردپایی از فرهنگ و هنر این کشورها دیده می‌شود.

بولگاری شهر ونیز ایتالیا را برای رونمایی از مجموعه جدید جواهراتش انتخاب کرد. گذشته از فضای زیبای شهر ونیز زمانی مرکز تجارت و تماس فرهنگ‌های مختلف از بیزانس و عثمانی و رُم و دیگر تمدن‌ها بوده‌است. تعاملی که منجر به یک سبک معماری منحصر بفرد به نام گوتیک ونیزی شد. بولگاری با مهمانان و افراد مشهور و همچنین سفیران جواهرات برند بولگاری به بنای تاریخی ونیز که نماد ابدی شهر می‌باشد به نام Palazzo Ducale رونمایی از مجموعه جدید جواهراتش را جشن گرفت.

رونمایی از کالکشن 2023 بولگاری به نام مدیترانه
جشن رونمایی از کالکشن 2023 بولگاری به نام مدیترانهولگاری

سوتیریو بولگاری، موسس برند بولگاری، این برند را در رُم پایه‌گذاری کرد و نمایش مجموعه جدید جواهرات در این شهر نشان از پایبندی بولگاری به ریشه‌ها و اصالت می‌باشد.

مجموعه جدید جواهرات بولگاری به نام مدیترانه در سه قسمت با نام‌های درخشش جنوب، شکوه رُمی و ملاقات شرق و غرب ارئه شد. رنگ سنگ‌ها و تیپ طراحی هر قسمت با توجه به موضوع آن مشخص شده‌است.

درخشش جنوب

جواهرات این قسمت از مجموعه جدید جواهرات بولگاری از درخشندگی و زیبایی خطوط ساحلی جنوب ایتالیا الهام گرفته‌است. این منطقه به دریای آبی و آسمان لاجوردی معروف است. بولگاری یاقوت کبود را برای به تصویر کشیدن این جذابیت‌ها انتخاب کرده‌است. در تمام جواهرات این قسمت یاقوت‌های کبود و الماس بازتابی از زیبایی کرانه‌های مدیترانه است.

مقالۀ پیشنهادی:  هفته مد پاریس 2023 میعادگاه بهترین جواهرات برندها

یکی از  قطعات برجسته در قسمت درخشش جنوب بی‌شک گردنبند Mediterranean Muse است. عبارت Muse  در فرهنگ و اساطیر یونانی به هر کدام از نه الهه گفته می‌شده است در واقع عبارتی برای خطاب قرار دادن الهه‌ها بوده‌است. واژه‌ای که از عمق فرهنگ مدیترانه می‌آید و دقت و توجه بولگاری را حتی در نامگذاری قطعات به رخ می‌کشد.

طراحی این گردنبند حس موج‌های زیبای سواحل جنوب ایتالیا را منتقل می‌کند. این مفهوم با ساخت ماهرانه و استفاده از الماس وپلاتین در کنار یاقوت‌های کبود و آکوامارین‌های آبی زمانی به تکامل می‌رسد که دنبال کردن خطوط امواج روی گردنبند نگاه را به سنگ یاقوت کبود 15.13 قیراطی در برش کوشن کات میانه گردنبند می‌دوزد.

گردنبند Mediterranean Muse از مجموعه جدید جواهرات بولگاری
گردنبند Mediterranean Muse

گردنبند Southern Sapphire یکی دیگر از جواهرات برجسته در این فصل است. استفاده از فرم گوتیک مانند و گنبدی که در سواحل جنوب ایتالیا در برخی ساختمان‌ها دیده می‌شود، در تمام قسمت‌های گردنبند مشاهده می‌شود. الماس‌های سفید روی پایه‌ای از پلاتین با یاقوت‌های کبود ریز ترکیب شده و در میانه گردنبند به یک قطعه یاقوت کبود یلان به وزن 66.88 قیراط در برش کابوشن می‌رسند. رنگ زیبای این یاقوت کبود عمق آبی دریای مدیترانه را یادآور می‌شود. طبق گفته بولگاری برای تکمیل این گردنبند حدود 1650 ساعت زمان صرف شده‌است.

گردنبند Southern Sapphire از مجموعه جدید جواهرات بولگاری
گردنبند Southern Sapphire

شکوه رُمی

رُم زادگاه برند بولگاری است و منبع الهام این قسمت از جواهرات مجموعه جدید جواهرات بولگاری می‌باشد. بی شک برجسته‌ترین جواهر کالکشن مدیترانۀ بولگاری در این فصل است. با توجه به پایبندی بولگاری به زادگاه و ریشه برند قرار گرفتن ارزنده‌ترین جواهر در این فصل دور از ذهن نبوده‌است. به نظر می‌رسد در این فصل سنگ زمرد که نشان شکوه و  جلال سلطنتی است به عنوان کانون اصلی جواهرات برای به تصویر کشیدن شکوه رومی استفاده شده‌است.

مقالۀ پیشنهادی:  تخم‌مرغ‌های عید پاک فبرژه و خانواده رومانف روسیه

گردنبند Muse of Rome یک قطعه زمرد 218.53 قیراطی را در میانه خود جای داده است. تراش این قطعه زمرد و همچنین ارائه طرحی که بتواند در خور این سنگ باشد یکی از چالش‌های تیم طراحی بوده‌است. در نهایت لوچیا سیلوستری مدیر خلاقیت برند تصمیم می‌گیرد که زمرد را به عنوان آویزی قابل جدا شدن روی این گردنبند کار کند. او گردنبند دیگری نیز برای این قطعه طراحی کرد. گردنبندی از مروارید جنوب که حس دریای مدیترانه را منتقل کند و این زمرد به عنوان آویز آن نیز استفاده شود.

گردنبند Muse of Rome از مجموعه جدید جواهرات بولگاری

یکی دیگر از قطعات زیبای این فصل گردنبند Esedra  است. گردنبند بلندی که بیشتر شبیه به گردنبندهای طراحی شده توسط بولگاری در دهه 1970 میلادی است. شاید نوعی ادای احترام به طراحی‌های قدیمی بولگاری هم باشد. زمرد 66.88 قیراطی در میانه گردنبند با رنگ‌های سرزنده چون آبیِ فیروزه و بنفشِ آمیتیست و طلای زرد رنگ و البته درخشش الماس‌ها یادآور شکوه و عظمت منطقه مدیترانه در دوران امپراطوری رُم است.

گردنبند Esedra از مجموعه جدید جواهرات بولگاری
گردنبند Esedra

ملاقات شرق با غرب

در این فصل از مجموعه جدید جواهرات بولگاری به طور ماهرانه‌ای عناصر فرهنگی غرب و شرق با هم ترکیب شده‌اند. این فصل نتیجه رویارویی دو چهره امپراطوری رُم می‌باشد. امپراطوری بیزانس رُم که روح شرقی داشته و امپراطوری غربیِ رُم. فصل مشترک این دو فرهنگ از لحاظ مکانی قطعا منطقه مدیترانه بوده‌است. بولگاری این رویارویی را با طراحی‌های خاص این فصل از مجموعه مدیترانه به تصویر کشیده است.

گردنبند Oriental Buds یکی از زیباترین قطعات این فصل است. گردنبندی که با یک دستبند ساعت جواهر ست شده و ما را به باغی سرسبز می‌برد که از تقارن معماری مدیترانه‌ای الهام می‌گیرد. این گردنبند بسیار شبیه به یکی از گردنبندهای مجموعه باغ عدن بولگاری است که سال گذشته رونمایی کرده بود.

مقالۀ پیشنهادی:  گردنبند بریولت ملکه مادر در مراسم ازدواج محمدرضا پهلوی و پرنسس فوزیه
گردنبند Oriental Buds از مجموعه جدید جواهرات بولگاری
گردنبند Oriental Buds

گردنبند Baroque Serpenti ترکیبی از دو عنصر مهم بولگاری است. اولی زمرد که حضورش در جواهرات بولگاری از سال‌ها پیش تثبیت شده و دومی موتیف مار که بولگاری به تازگی 75 سالگی سرپنتیِ بولگاری را جشن گرفته‌بود. درباره 75 سالگی سرپنتی اینجا بیشتر بخوانید.

آویزهای اشکی زمرد در میان نقش برجسته مار یا همان سرپنتیِ بولگاری ترکیب ماهرانه‌ای از این دو آیتم معروف بولگاری است.

گردنبند Baroque Serpenti از مجموعه جدید جواهرات بولگاری
گردنبند Baroque Serpenti

گردنبند Tribute To Venice یکی دیگر از قطعات زیبای این فصل است. این قطعه قطعا ادای احترام به شهر ونیز است. فرم طراحی قطعات گردنبند و ترکیب الماس‌های زرد و سفید آرامش و زیبایی ونیز را نمایانگر شده‌است. الماس زرد 15.50 قیراطی آویز در میانه گردنبند زیبایی بصری گردنبند را به اوج رسانده‌است.

گردنبند Tribute To Venice از مجموعه جدید جواهرات بولگاری
گردنبند Tribute To Venice

قطعه چشم‌نواز دیگر این فصل گردنبند Oriental Dream می‌باشد. این گردنبند از آغاز شیفتگی غربی‌ها نسبت به هنری بود که به هنر شرقی معروف بود. در زمان گشترش مناطق تحت سلطه امپراطوری رُم، صحراهای شمال آفریقا نیز به قلمرو پیوستند. بولگاری با ترکیب رنگ نارینجی گارنت‌های زامبیایی و سیترین‌های زرد گرمای صحراهای شمال آفریقا را به تصویر کشیده‌است. از طرفی حال هوای معماری ساختمان‌ای مراکش در فرم کلی قسمت‌های مختلف گردنبند دیده می‌شود.

گردنبند Oriental Dream از مجموعه جدید جواهرات بولگاری
گردنبند Oriental Dream

همه عکس‌ها از وبسایت رسمی بولگاری برداشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید