جواهرات افسانه‌ای Alessio Boschi زبانزد در دنیای جواهرات

برندِ Alessio Boschi

برند Alessio Boschi در دنیای جواهرات، به دلیل جزئیات بسیار زیاد در طراحی و اجرای تکنیک‌های مهندسی دقیق و همچنین مهارت بالای ساخت قطعات معروف است، همچنین زیبایی افسانه‌ای جواهرات Alessio Boschi برگرفته از داستان‌های کهن می‌باشد که جذابیت آنها را دوچندان کرده است. آلسیو باسکی یک هنرمند ایتالیایی یونانی می‌باشد که در رم متولد شده است. او از همان کودکی مجذوب جواهرات بود و تحصیلات و تجربه کاری آلسیو باسکی در ایتالیا و یونان منبعی قدرتمند در خلق طرح جواهرات او بوده که برخی از آنها از اسطوره‌شناسی و تمدن‌های باستانی الهام گرفته شده است. به گفته خودِ او، آلسیو شیفته دوره‌ای از دوران باستان کلاسیک تا رنسانس هست که شامل معماری و تاریخ هنر است.

آلسیو باسکی طراح جواهرات

در کنار اساطیر رومی و یونانی، الهامات وی شامل پدیده‌های طبیعی و داستان مکان‌های تاریخی می‌باشد. به گفته آلسیو، او مایل است تا جواهراتش کنجکاوی را در مخاطب برانگیزد و او برای سوال‌های پیش‌آمده در ذهن مخاطب جواب‌هایی را در داستان‌های پشت طراحی آثار تعریف کند. از جمله خلاقیت‌های او که مرتبط با ایران است می‌توان به دکمه سرآستین‌هایی اشاره کرد که با الهام از مسجد نصیرالملک شیراز طراحی شده است و داخل دکمه از نورِ لامپ‌های کوچکی کمک گرفته شده تا بازتاب شیشه‌های رنگی ارسی‌های مسجد را تصویر کند. پس از اتمام تحصیلات خود در آکادمی مد رم، وی در کشورهایی مانند هنگ‌کنگ، استرالیا، فرانسه، یونان و تایلند زندگی کرد و در نهایت تایلند را برای زندگی و تأسیس برند خود انتخاب کرد. او در سال 2011 برند خود را راه‌اندازی کرد، زیرا از یک سو به صنعتگران ماهر در زمینه ساخت و از طرفی بهترین سنگ‌های رنگی را برای جواهراتش در اختیار داشت.دکمه سردست جواهر

دکمه سرآستین‌های الهام گرفته از مسجد نصیرالملک شیراز

مقالۀ پیشنهادی:  نیم‌تاج هفت زمرد ، با زمردهایی از دوران نادرشاه

آثار او مملو از انگشترهایی است که مکان‌های تاریخی معروف دنیا را متصور می‌شود و همچنین این قطعات درب‌هایی دارند که مخاطب را به داخل قطعه جواهر و داستان خود فرو می‌برد.

 

انگشتر گوندولا

انگشتر از مجموعه “تور بزرگ ایتالیا”

انگشتر کولوسیوم

انگشتر الهام گرفته از ساختمان کهن Coliseum

انگشتر برج پیزا

انگشتر الهام گرفته از برج پیزا

در بررسی آثار او نمی‌توان تنها به یک نگاه کلی از دور بسنده کرد و جزئیات کار شما را وادار می‌کند که به کنکاش بپردازید و در مسیر این کنکاش یافته‌های جدیدی را درک می‌کنید. برای مثال انگشترهایی را می‌بینید که از کنار یا بالا درب‌های بازشونده دارند و داخل آنها هم داستان‌هایی نهفته است.

انگشتر پل نارسی

انگشتر مربوط به داستان گل نرگس

انگشتر جعبه هدیه

انگشتر الهام گرفته از جعبه های هدیه

انگشتر تغییر اقلیم

انگشتر الهام گرفته از تغییرات آب و هوایی

به طور مثال انگشتر اول از سمت راست به داستان گل نرگس اشاره دارد که عکس خودش را در آب  می‌بیند و عاشق خودش می‌شود، داستان افسانه‌ای زیبا از زمان‌های دور که یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی افسانه‌ای جواهرات Alessio Boschi می‌باشد. یا انگشتر وسطی شبیه جعبه‌های هدیه موزیکال است و انگشتر سوم از سمت راست به موضوع آب‌شدن یخ‌های قطب شمال اشاره می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید