نگاهی به تاریخچه برند شوپارد

بنیان‌گذار و مؤسس برند شوپارد

در بررسی تاریخچه برند شوپارد ابتدا به نام بنیاین‌گذار و موسس برند شوپارد، لوییس اولیس شوپارد  LOUIS-ULYSSE CHOPARD ، بر می‌خوریم. وی در سال 1836 در یک خانواده کشاورز در یکی از روستاهای سوییس به دنیا آمد. او در سن 24 سالگی علاوه برسوییس توانست آوازه شهرت خودش را به روسیه و دربار نیکلاس دوم نیز برساند. لوییس با مهارتی که در ساخت ساعت به دست آورده بود و البته شهرت جهانی دقت و کیفیت ساعت‌های سوییسی، توانست در زمینه ساخت ساعت‌های مچی در قرن نوزدهم اعتبار خوبی برای خود مهیا کند. شوپارد در همان ابتدا توانست برنده دو کمیسیون معتبر سوییسی شود، از آنجایی که تزار روسیه یکی از مشتریان مهم او بود، لوییس به روسیه سفر کرد و در مسیر خود از کشورهای لهستان، مجارستان و بالتیک عبور کرد و در این کشورها هم اقدام به فروش ساعت‌های خود نمود، از طرفی او با برخی از خرده فروش‌های اسکاندیناوی نیز فعالیت می‌کرد و بدین ترتیب ساعت‌های شوپارد وارد بازار بین‌المللی شدند. در منطقه سانویلیِر، SONVILIER، سوییس یعنی جایی که شوپارد در آنجا به دنیا آمده بود، در فصل زمستان که کشاورزان درآمد و کار کمتری داشتند، عموما به جمع‌آوری قطعات ساعت‌های قدیمی می‌کردند و سپس با مونتاژ آنها، صاحب ساعت‌های جدید می‌شدند در مورد شوپارد که خود استاد ساعت سازی بود، این قطعات توسط خود او جمع‌آوری می‌شد و تبدیل به ساعتهای جدید می‌شد.

لوییس شوپاردتاریخچه شوپارد
اولین لوگو شوپارد

نسل‌های بعدی شوپارد

در سال 1915 پل لوییس شوپارد، پسر لوییس اولیس شوپارد مدیریت شرکت را به دست گرفت و شعبه‌ایی را در شهر صنعتی که نزدیکشان بود افتتاح کرد و این شعبه بعدها به مقر اصلی شرکت تبدیل شد. پل در سال 1937 شرکت را به مرکز بین‌المللی ساعت‌سازی و تجارت ژِنِو منتقل کرد.

مقالۀ پیشنهادی:  تخم‌مرغ‌های عید پاک فبرژه و خانواده رومانف روسیه

خانواده شوپارد
شعبه اصلی شوپارد

در سال 1943 پل آندره شوپارد، پسر پل لوییس مسؤولیت و پیشه پدر را به عهده گرفت اما در سال‌های دهه 1960 پل آندره به فکر فروش شرکت افتاد زیرا هیچ کدام از پسرهایش حاضر به ادامه فعالیت او نبودند و در تاریخچه برند شوپارد دیگر نامی از خانواده شوپارد به چشم نمی‌خورد.

تاریخچه شوپارد

ورود خانواده شوفله به شوپارد

تاریخچه برند شوپارد ازین به بعد با نام شوفله درهم‌آمیخته می‌شوند. کارل شوفله، طلاساز و ساعت ساز، در آن زمان در آلمان صاحب شرکت جواهرات و ساعت خود به نام ESZEHA، بود و به دنبال توسعه کسب کار خود بود، او برای توسعه فعالیت خود در زمینه ساعت به دنبال خرید ساعت‌های سوییسی بود و به همین منظور آگهی در روزنامه‌ها منتشر کرد و برای ملاقات با گزینه‌های احتمالی به ژنو رفت، در آخرین روز سفر خود وی با پل آندره شوپارد ملاقات کرد و سی دقیقه بعد آنها به تفاهم رسیدند و کارل شوفله شرکت شوپارد را خریداری کرد.

تاریخچه شوپارد

کارل جوان با کارین روف ازدواج کرد و با حمایت پدر همسرش، که حامی اصلی موفقیت این زوج جوان بود، توانستند با خرید یک کارخانه به حلقه ساعت‌سازان سوییسی بپیوندند. کارل شوفله سوم به لطف هوش تجاری و اشتیاقش به سفر که از پدر و پدربزرگش به ارث رسیده بود، شوپارد را از بی حالی خارج کرد و یک امپراتوری ساخت.

تاریخچه شوپارد
ساعت های شوپارد
تاریخچه شوپارد

از دهه 1980 فرزندان کارل و کارین، کارولین و کارل فردریش، نقش فعالی در شرکت به عهده گرفتند. این دو نفر اکنون رؤسای شرکت شوپارد هستند. کارولین بیشتر مسوول بخش جواهرات زنانه و جواهرات فاخر است و کارل فردریش مجموعه‌های مردانه و ساعت‌ها را مدیریت می‌کند جالب است بدانید که برخی از ساعت‌های این مجموعه همچنان با عنوان LUC که اشاره با نام لوییس اولیس شوپارد دارد تولید می‌شود.

مقالۀ پیشنهادی:  سوتیریو بولگاری چطور برند جهانی جواهرات بولگاری را تاسیس کرد؟

تاریخچه شوپاردتاریخچه شوپارد

طبق گزارش اخیر Interbrand، آژانسی که شرکت‌ها و برندهای سوئیسی را ارزیابی می‌کند و هر سال 50  برند برتر سوئیسی را معرفی می کند، Chopard چهارمین برند محبوب ساعت سوئیسی در جهان می‌باشد و ارزشی معادل 1098 فرانک سوییس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید