یکی از معروف‌ترین الماس‌های دنیا روی گردنبند فورچونا یا الهه شانس

گردنبند فورچونا یا الهه شانس

یکی از معروف‌ترین الماس‌های دنیا روی گردنبندی به نام فورچونا یا الهه شانس قرار گرفته است. گردنبندی بسیار زیبا که یک تخمه الماس 26 قیراطی با کیفیت IIA و با پاکی VVS2 که با یک تخمه 75 سوتی الماس صورتی رنگ و 5 قیراط الماس صورتی ریزه بر پایه‌ای از طلا و پلاتین تزئین شده است. قطعه‌ای بسیار خیره‌کننده و زیبا با یک الماس 26 قیراطی که علاوه بر ظاهر زیبا تاریخچه بسیار عجیبی دارد. این گردنبند توسط برند استرالیایی MUSSON JEWELRY ساخته شده و بیش از 3 میلیون دلار قیمت دارد.
الماس فورچونا یا الهه شانس
گردنبند فورچونا یا الهه شانس

تنها صاحب شناخته‌شده الماس قبل از گردنبند

این گردنبند 3.3 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. اما شاید باورکردنی نباشد که الماس روی آن، روی یک پایه نقره و در دستان زنی بوده که حدود 30 سال قبل آن را در یک حراج هفتگی در لندن به قیمت 10 پوند خریداری کرده. او در طول این سالها همواره آن را در دست داشته، تا اینکه در سال 2017 یکی از دوستانش از او درباره سنگ می‌پرسد و از او می‌خواهد که سنگ انگشتر خود را تعیین هویت کند. با تعیین هویت سنگ، او متوجه می‌شود که در تمام این سال‌ها یک تخمه الماس 26 قیراطی با کیفیت بسیار عالی و کمیاب با خود داشته است و زندگیش در یک چشم بر هم زدن زیر و رو می شود. به همین دلیل این الماس “الهه شانس” نام گرفته است.ساختار این سنگ و درجه بندی IIA آن نشان می‌دهد که به احتمال زیاد این الماس متعلق به معدن گلکوندای هندوستان هست و از آن جایی که الماسهای استخراج شده از این معدن اغلب متعلق به خانواده‌های سلطنتی می‌باشد، احتمالا این الماس هم زمانی متعلق به یکی از اعضای خانواده‌های سلطنتی و یا از اشراف و خانواده‌های بسیار متمول بوده است. از دیگر الماس‌های استخراج شده از گُلکوندا می‌توان به الماس 105 قیراطی کوه نور اشاره کرد که هم اکنون روی تاج ملکه مادر در مجموعه جواهرات سلطنتی انگلستان در برج لندن نگهداری می‌شود.
الماس فورچونا یا الهه شانس
الماس 26 قیراطی
الماس فورچونا یا الهه شانس
الماس وقتی روی انگشتر بود
تاج ملکه مادر
تاج ملکه مادر

رسیدن الماس به دست Musson Jewelry

الماس فورچونا در سال 2017 در حراج ساتبیز لندن به قیمت 1.18 میلیون دلار فروخته شد. اما بردارن موسِن این حراج را از دست دادند. برادران موسِن صاحبان برند موسِن MUSSON JEWELRY می‌باشند که گردنبند فروچونا را طراحی کردند و ساختند.
برادران موسون
برادران Musson
خریداران الماس اندکی بعد از حراجی با برادران موسِن تماس گرفتند و از ایشان در باره الماس مشاوره گرفتند در واقع آنها می‌خواستند بدانند اگر بخواهند جواهری با این الماس بسازند لازم است که برش سنگ مدرن شود.اما اولیور موسِن معتقد بود که برش ین الماس متعلق به حدود 100 سال قبل است که این خود یکی از ویژگی‌های بارز الماس می‌باشد. در نهایت آنها تصمیم گرفتند الماس را در اختیار برادران موسِن قراردهند تا جواهری ارزشمند با آن بسازند. گردنبند فورچونا از یک تخمه 75 سوتی الماس صورتی از معدن آرجیل استرالیا و حدود 5 قیراط الماس ریزه صورتی تشکیل شد و در تاریخ 26 سپتامبر 2018 باقیمت 3.3 میلیون دلار در یک شو خصوصی که تنها 50 مهمان در آن دعوت شده بودند رونمایی شد.
مقالۀ پیشنهادی:  تاریخچه برند بوشرون، یکی از لوکس‌ترین برندهای جواهرات دنیا

دیدگاهتان را بنویسید