الماس زرد افسانه‌ای تیفانی را تا کنون چه کسانی استفاده کرده‌اند!

منشا الماس زرد تیفانی

الماس زرد افسانه‌ای تیفانی در سال 1877 در معادن الماس کیمبرلی در آفریقا با وزن حدود 287 قیراط کشف شد. این وزن متعلق به سنگ راف یا برش نخورده الماس بود. یک سال بعد چارلز لوئیس تیفانی، بنیانگذار برند تیفانی، آن را به قیمت 18000 دلار خریداری کرد و شهرت خود را به عنوان “پادشاه الماس‌ها” تثبیت کرد.

چارلز تیفانی بعد از خرید خوبی که در فرانسه در خلال انقلاب دوم انجام داد، فهمیده بود که خرید سنگ‌های قیمتی با ارزش و کمیاب سودآوری زیادی برایش دارد. و از همان زمان این کار را به طور جدی انجام می‌داد و در نهایت در سال 1878 توانست عنوان “پادشاه الماس‌ها” را از آن خود کرد

تاریخچه برند تیفانی و سرگذشتی که داشته است را اینجا کامل بخوانید.

چارلز لوییس تیفانی
چارلز لوئیس تیفانی

الماس زرد برای تراش به پاریس برده شد و توسط دکتر جورج فردریک کونز، گوهرشناس ارشد تیفانی برش داده شد. این الماس بعد از برش به قطعه‌ای 128 قیراطی و با 82 صفحه تبدیل شد. الماس زرد افسانه‌ای تیفانی با 24 صفحه بیشتر از حالت نرمال که 58 صفحه می‌باشد برش خورد. همین مساله تاثیر زیادی در زیبایی و درخشش آن داشت. الماس زرد افسانه‌ای تیفانی تا کنون توسط پنج زن استفاده شده است و در حال حاضر به عنوان بخشی از دارایی و گنجینه تیفانی می‌باشد.

این یک رفتار مرسوم بین برندهای معروف جواهرات می‌باشد. همه سنگ‌های ارزشمندی که توسط این برندها خریداری می‌شود لزوما به فروش نمی‌رسد، برخی از کمیاب‌ترین و ارزشمندترین آنها نزد خود برندها می‌ماند. و به نوعی قدرت نمایی و نشان دهنده ارزش برند خواهد بود.

مقالۀ پیشنهادی:  ادای احترام بوشرون به ملکه الیزابت دوم در کالکشن 2023

استفاده از الماس زرد تیفانی در یک کمپین تبلیغاتی

الماس تیفانی یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین قطعات جواهر در دنیاست. در سال 2021 این قطعه نمادین در جدیدترین کمپین تبلیغاتی این برند با چهره‌های جدید بیانسه و جی زی مورد استفاده قرار گرفته که باعث شهرت مجدد این جواهر بی‌نظیر شد.
این اولین بار بود که این الماس در یک کمپین تبلیغاتی حضور داشت.  بیانسه پنجمین و آخرین نفری هست که تا کنون موفق شده این گردنبند را استفاده کند.
الماس زرد افسانه ایی تیفانی
الماس زرد افسانه ایی تیفانی بعد از برش

5 زنی که تا کنون از این الماس استفاده کرده اند!

اولین نفر

این قطعه برای اولین بار در سال 1957 توسط  مری وایت هاوس استفاده شد. او این گردنبند را برای یک مراسم خیریه که تیفانی یکی از بانیان برگزاری آن بود قرض گرفت.
مری وایت هاوس و الماس زرد تیفانی
مری وایت هاوس اولین زنی که الماس زرد افسانه‌ای را استفاده کرد

دومین نفر

در سال 1961 آدری هپ بورن در فیلم معروف “صبحانه در تیفانی” این الماس را استفاده کرد. در آن زمان الماس روی یک گردنبند بسیار زیبا با طرحی از روبان‌های درهم پیچیده بود. این گردنبند توسط طراح افسانه‌ای تیفانی، ژان شلمبرژه، طراحی شده بود. این فیلم باعث شهرت بیشتر این الماس و البته برند شد.

آدری هپ بورن و گردنبندی که الماس زرد تیفانی روی آن بود
آدری هپبورن دومین زنی که الماس زرد افسانه‌ای را استفاده کرد

بعد از آن الماس برای مدتی روی یک گل سینه به نام پرنده روی صخره قرار گرفت. این سنجاق سینه هم توسط ژان شلمبرژه طراحی شده بود و اکنون به عنوان یکی از طرح‌های نمادین تیفانی شناخته می‌شود.

سنجاق سینه پرنده روی صخره با الماس زرد تیفانی
سنجاق سینه پرنده روی صخره

در سال 2012، الماس تیفانی در جشن 175 سالگی تیفانی مجددا روی یک گردنبند جدید قرار گرفت. این جواهر در گردنبندی با بیش از 100 قیراط الماس سفید قرار داده شد.

مقالۀ پیشنهادی:  تاج پهلوی ، تاجی برگرفته از هنر ساسانیان
طراحی جدید برای الماس زرد تیفانی
طراحی گردنبند جدیدی برای الماس زرد افسانه‌ای تیفانی

سومین نفر

در سال 2019 لیدی گاگا سومین زنی بود که این گردنبند را به گردن داشت، او برای مراسم اسکار سال 2019 در حالی برای دریافت جایزه خود حاضر شد که این شاهکار بی‌نظیر روی گردنش می‌درخشید.

لیدی گاگا و گردنبند الماس زرد تیفانی
لیدی گاگا سومین زنی که الماس زرد افسانه‌ای را استفاده کرد

چهارمین نفر

در سال 2020 گال گادوت در فیلم “قتل روی نیل” که بر اساس رمانی از آگاتا کریستی ساخته شده بود این گردنبند را به گردن داشت و نامش به عنوان چهارمین زنی که این الماس را استفاده کرده است ثبت شد. این فیلم به دلیل شرایط پاندمی در سال 2022 اکران شد.

گال گادوت و الماس زرد تیفانی
گال گادوت چهارمین زنی که الماس زرد افسانه‌ای را استفاده کرد

پنجمین نفر

و در نهایت در سال 2021 بیانسه پنجمین زنی بوده است که این الماس را برای کمپین تبلیغاتی “درباره عشق” که توسط برند تیفانی اجرا شد، استفاده کرده است. اگر چه بیانسه زودتر از گال گادوت با گردنبند دیده شد اما به لحاظ توالی زمانی گال گادوت چهارمین زنی بود که از این الماس استفاده کرد.

بیانسه و الماس زرد تیفانی
بیانسه پنجمین زنی که الماس زرد افسانه‌ای را استفاده کرد

ارزش فعلی الماس زرد تیفانی

در سال 2019، ارزش تخمینی الماس تیفانی 30 میلیون دلار بود. الماسی که روزگاری به قیمت 18 هزار دلار توسط چارلز لوئیس تیفانی خریداری شده بود امروزه بیش از 30 میلیون دلار ارزشگ‌ذاری شده است و این مقایسه قدرت سرمایه‌گذاری در جواهرات را نشان می‌دهد!!!

دیدگاهتان را بنویسید