گردنبند مولن‌روژ، گران‌ترین جواهری که تا کنون برای یک فیلم ساخته شده!

گردنبند فیلم مولن‌روژ

گران‌ترین جواهری که تا کنون برای یک فیلم ساخته شده، به نام گردنبند ساتین و برای فیلم سینمایی مولن‌روژ ساخته‌شد اما بیشتر به نام گردنبند مولن‌روژ معروف می‌باشد.

گردنبند فیلم مولن روژ
گردنبندی که برای فیلم مولن روژ ساخته شد

این گردنبند بسیار پرکار و زیبا توسط برند استرالیایی Canturi در سال 2000 ساخته شد.

داستان فیلم در اوایل قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد، و استفانو کانتوری، صاحب برند کانتوری، هفته‌ها را صرف تحقیق درباره سبک جواهرات آن دوره کرد. او تصمیم گرفت برای طراحی این گردنبند از سبک جواهرات مجلل و با شکوهی که در آن دوره استفاده می‌شد بهره ببرد. برای این منظور او از سبک جواهرات مربوط به دوران لویی شانزدهم الهام گرفت.

استفانو کانتوری طراح گردنبند مولن‌روژ
استفانو کانتوری صاحب برند کانتوری

برای ساخت گردنبند چیزی شبیه الگو، از فرم گردن نیکول کیدمن تهیه شد و گردنبند مطابق با آن طراحی شد.

طراحی گردنبند مولن‌روژ
طراحی دستی کشیده شده برای گردنبند مولن‌روژ

برای ساخت این گردنبند از تکنیک‌های سنتی استفاده شد، شاید بتوان آن‌را یک هنر دستی به‌شمار آورد. گردنبند مولن‌روژ 1308 قطعه الماس دارد، که وزن الماسهای آن حدود 134 قیراط  می‌باشد. بزرگ‌ترین الماس بکار رفته در گردنبند، یک قطعه الماس در برش امرالدکات و به وزن حدود 5 قیراط است. پایه فلز گردنبند مولن روژ طلای سفید می‌باشد. در تمامی صحنه‌هایی که هنرپیشه نقش زن فیلم، نیکول کیدمن، ازین گردنبند استفاده کرده، گردنبند واقعی مورد استفاده قرار گرفته، به غیر از صحنه‌ای که دوک، گردنبند را در گردن ساتین(نیکول کیدمن) پاره می‌کند. برای این صحنه یک گردنبند با استفاده از نقره و کریستال ساخته شد و همچنین ترتیبی داده شد تا با بکار گرفتن یک قفل آهنربایی، گردنبند به راحتی از گردن ساتین باز شود که به گردن نیکول کیدمن آسیبی نرسد.

مقالۀ پیشنهادی:  الماس دریای نور ، بزرگترین الماس صورتی دنیا
نیکول کیدمن همراه گردنبند مولن‌روژ
نیکول کیدمن همراه گردنبند مولن‌روژ در صحنه ایی که دوک گردنبند را به گردن او می بندد

سرانجامِ گردنبند مولن روژ

فیلم مولن‌روژ برنده اسکار بهترین طراحی لباس شد، و نیکول کیدمن برای بازی فوق الهاده خود در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب شد. گردنبند به افتخار باز درخشان نیکول کیدمن، به نام نقش او در فیلم، یعنی ساتین، نامگذاری شد و مدت‌ها مورد توجه بود. بعد از اکران فیلم در سال 2001 قرار بود این گردنبند برای فروش به حراج کریستیز برده شود. اما در آخرین لحظات، استفانو کانتوری از فروش گردنبند منصرف شد و آن را در مجموعه خود نگه داشت.

در سال 2014 قیمتی حدود 3 میلیون دلار برای این گردنبند تخمین زده شد.

گردنبند مولن‌روژ
گردنبند مولن‌روژ از برند کانتوری

اگر به خواندن جواهراتی که در فیلمهای سینمایی استفاده شده علاقه دارید، درباره گردنبند گال گادوت در فیلم “قتل روی نیل” اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید