ادای احترام بوشرون به ملکه الیزابت دوم در کالکشن 2023

بوشرون از کالکشن جدید خود به نام ” مانند یک ملکه” درهفته مد پاریس 2023 رونمایی کرد. این مجموعه با الهام از یکی از سنجاق سینه‌های مورد علاقه ملکه الیزابت طراحی و ساخته شد. درباره تاریخچه برند بوشرون اینجا بیشتر بخوانید.

سنجاق سینه ملکه الیزابت دوم
سنجاق سینه ملکه الیزابت دوم

این سنجاق سینه که به صورت دو قسمت جدا از هم ساخته شده، از جواهرات برند بوشرون بوده است. ملکه الیزابت دوم این سنجاق سینه را به مناسبت تولد 18 سالگی از پدر و مادرش هدیه گرفت. ایده ساخت مجموعه‌ای با الهام از این قطعه جواهر به سال 2020 برمی‌گردد. ایده ساخت مجموعه‌ای با الهام از این سنجاق سینه در سال 2020 به ذهن مدیر خلاقیت برند بوشرون رسید. اما ساخت مجموعه بعد از فوت ملکه به اتمام رسید. به همین دلیل این مجموعه به عنوان ادای احترام به ملکه با نام “مانند یک ملکه” رونمایی شد.

تاریخچه سنجاق سینه آکوامارین و الماسِ ملکه الیزابت دوم از برند بوشرون

ملکه الیزابت دوم این سنجاق سینه را در سال 1944 به عنوان هدیه تولد 18 سالگی از پدر و مادرش دریافت کرد. اما این سنجاق سینه توسط آن‌ها خریداری نشده بود. در واقع این سنجاق سینه توسط عموی ملکه در سال 1937 از مزون بوشرون در لندن خریداری شد. او احتمالا این جواهر را برای همسرش پرنسس مارینا تهیه کرده بود. وینسنت میلان، که مطالعات و کتب زیادی درباره تاریخچه جواهرات دارد، در کتاب خود نوشته است که این سنجاق سینه احتمالا برای پرنسس مارینا تهیه شده بود، اما هیچ عکسی از او با این سنجاق سینه‌ها موجود نیست. احتمالا با آغاز جنگ جهانی دوم فرصتی برای استفاده از این جواهرات دست نداده بود.

پرنسس مارینا و همسرش
پرنسس مارینا و همسرش

از طرفی مادر ملکه الیزابت چند روز قبل از مراسم تولد برای ملکه مری، مادربزرگ ملکه الیزابت، در نامه‌ای لیست هدایایی که خودش و شاه جورج ششم برای مراسم آماده کرده بودند را نوشته بود. ولی در این نامه اسمی از این سنجاق سینه آورده نشده بود. احتمالا پرنسس مارینا که علاقه زیادی به ملکه الیزابت داشته، این سنجاق سینه را به عنوان هدیه به شاه جورج ششم، پدر ملکه الیزابت، پیشنهاد داده بوده است. عموی ملکه الیزابت، همسر پرنسس مارینا، دو سال قبل در یک سانحه هواپیمایی از دنیا رفته بود و تنها کسی که می توانسته این جواهر را به شاه جورج ششم پیشنهاد کند خود پرنسس مارینا بود.

مقالۀ پیشنهادی:  مجموعه جدید جواهرات بولگاری در سال 2023 به نام مدیترانه
تولد 18 سالگی ملکه الیزابت دوم
تولد 18 سالگی ملکه الیزابت دوم

استفاده از سنجاق سینه در مراسم مهم

ملکه الیزابت دوم به این سنجاق سینه خیلی علاقه داشت و در مراسم زیادی از آن‌ها استفاده می‌کرد. علی‌الخصوص در سال‌های پایانی عمرش در مناسبت‌های خاصی از این سنجاق سینه‌ها استفاده کرد. از مهم‌ترین این مناسبت‌ها می‌توان به عکس‌هایی که در کاخ ویندزور گرفته شد و برای مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد سلطنتش، جوبیلی، رونمایی شد و بازگشایی پارلمان در سال 2021 اشاره کرد.

سنجاق سینه بوشرون در عکسهای قبل از مراسم جوبیلی
سنجاق سینه بوشرون در عکسهای قبل از مراسم جوبیلی
سنجاق سینه بوشرون در بازگشایی پارلمان در سال 2021
سنجاق سینه بوشرون در بازگشایی پارلمان در سال 2021

معرفی کالکشن جدید بوشرون

این کالکشن با نام “مانند یک ملکه” رونمایی شد. تیم طراحی بوشرون از رنگ‌های مختلفی برای سنگ‌های این مجموعه بهره بردند. رنگ‌هایی که گفته شده یادآور لباس‌های رنگی ملکه است اما در واقع به برخی علایق و تمایلات روحی ملکه الیزابت نیز اشاره دارد.

کالکشن “مانند یک ملکه” در هفت فصل با هفت تم رنگی مختلف ارائه شد.

Hypnotic Blue یا آبی مسحور کننده

در این فصل یک دستبند با استفاده از سنگ‌های الماس یاقوت کبود و آکوامارین بسیار زیبا وجود دارد. احتمالا شباهت رنگ آن به رنگ سنجاق سینه ملکه باعث شده تا در سایت بوشرون به‌عنوان اولین فصل این کالکشن معرفی شود. بوشرون برای این‌که به ظاهر این دستبند شکلی امروزی بدهد از مینای آبی‌رنگ هم در تزیین دستبند استفاده کرده‌است. علاوه بر این دستبند یک انگشتر نیز با الهام از طرح آرت دکوی سنجاق سینه‌ها طراحی شده‌است. این انگشتر دارای یک قطعه یاقوت کبود 6 قیراطی سیلان است که در قابی از الماس ظاهری منحصربفرد به انگشتر داده است.

Hypnotic Blue_کالکشن 2023 بوشرون
Hypnotic Blue_کالکشن 2023 بوشرون

Frosty White یا سفید یخی

فصل بعدی با نام سفید یخی دارای یک گردنبند بسیار زیبا از الماس است. این قطعه جواهر به پیروی از سبک بوشرون که ایجاد جواهراتی با قابلیت استفاده به فرم‌های مختلف است ساخته شده است. قسمت پایین گردنبند جدا می‌شود و مانند جواهرات دهه‌های 1930 و 1940 که برای بستن شنل استفاده می‌شده، قابل استفاده است.

مقالۀ پیشنهادی:  الماس در فنگشویی
Frosty White_کالکشن 2023 بوشرون
Frosty White_کالکشن 2023 بوشرون

Green Garden یا باغِ سبز

ملکه الیزابت علاقه زیادی به باغ و فضای سبز داشت. به‌نظر می‌رسد این فصل نوعی ادای احترام ویژه به این گرایش او باشد. در جواهرات این فصل از سنگ‌های زمرد زامبیا و الماس استفاده شده‌است. انگشتری که در این فصل ارائه شده دارای یک قطعه زمرد 6.25 قیراطی بسیار خوشرنگ و پاک است. گوشواره‌ها نیز هم با آویز زمرد و هم بدون آن‌ها استفاده می‌شود.

Green Garden_کالکشن 2023 بوشرون
Green Garden_کالکشن 2023 بوشرون

Rolling Red یا قرمز غلطان

در این فصل طراحان بوشرون کمی بیشتر با ایده اصلی بازی کرده‌اند. آن‌ا فرم سنجاق سینه‌ها را برداشته و کمی کشیده‌تر کرده‌اند و با اضافه کردن رشته‌های آویز فرمی امروزی تر به آن‌ها داده‌‌اند. به مانند سبک و سیاق بوشرون قطعات این فصل نیز قابلیت تبدیل شدن به فرم‌های مختلف را دارند. در ساخت این فصل از یاقوت‌های قرمز موزامبیک و الماس استفاده شده‌است. در گوشواره‌ها 16 قطعه یاقوت قرمز به وزن 17.35 قیراط به‌کار رفته است.

Rolling Red_کالکشن 2023 بوشرون
Rolling Red_کالکشن 2023 بوشرون

‌ Lemon Slice یا برش لیمو

ملکه الیزبات نوشیدنی مورد علاقه‌اش را به همراه یک برش لیمو می‌نوشید. این فصل ترکیبی از علاقه ملکه به این برش لیمو و همچنین الماس می‌باشد. بوشرون برای امروزی کردن این طرح در این فصل آن‌را با بند چرمی ترکیب کرده‌است. این قطعه هم به‌صورت چوکر و هم به‌صورت دستبند قابل استفاده است.

Lemon Slice_کالکشن 2023 بوشرون
Lemon Slice_کالکشن 2023 بوشرون

Moon White یا سفید به رنگ ماه

در این فصل نیز فقط از الماس برای ساخت جواهر استفاده شده‌است. اما الماس‌ها درکنار مروارید مفهوم مقاومت و زیبایی را ارائه می‌دهند و شاید طراحان اشاره به زنانگی ملکه در کنار قدرت او داشته‌اند. دو قطعه آرت دکوی این گردنبند جدا می‌شود و به عنوان سنجاق سینه یا گیره مو استفاده می‌شود. در کنار این گردنبند یک جفت گوشواره با آویزهای مروارید آکویا نیز ارائه شده است.

مقالۀ پیشنهادی:  یکی از معروف‌ترین الماس‌های دنیا روی گردنبند فورچونا یا الهه شانس
Moon White_کالکشن 2023 بوشرون
Moon White_کالکشن 2023 بوشرون

Mega Pink یا صورتی تند

این قطعه که در وبسایت بوشرون در آخرین فصل این مجموعه معرفی شده، دقیقا به همان صورتی که سنجاق سینه ملکه الیزابت دوم مورد استفاده قرار می‌گرفته طراحی شده است. برای ساخت این قطعه از تورمالین‌های صورتی و الماس استفاده شده و مانند فصل اول از مینای صورتی برای امروز کردن ظاهر جواهر استفاده شده است.

Mega Pink_کالکشن 2023 بوشرون
Mega Pink_کالکشن 2023 بوشرون

علاوه بر ویژگی بارز جواهرات بوشرون، که قابلیت تبدیل شدن به فرم‌های مختلف است، فراجنسیتی بودن این جواهرات نیز به یکی از مشخصه‌های آن تبدیل شده است. در چند سال اخیر استفاده از جواهرات فراجنسیتی بسیار رواج پیدا کرده است. بوشرون نیز به عنوان یکی از پیشگامان صنعت جواهر از این جریان عقب نماند و به سرعت جواهراتی را ارائه کرد که برای هر دو جنس زن و مرد قابل استفاده باشد. در جواهرات این کالکشن نیز همان‌طور که دیدیم اغلب قطعات برای هر دو جنسیت قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید