پنج نکته درباره حلقه ازدواج ملکه انگلستان که نمی‌دانستید!

آشنایی تا ازدواج ملکه انگلستان و پرنس فیلیپ

در این نوشته پنج نکته جالب درباره حلقه ازدواج ملکه الیزابت دوم، ملکه انگلستان که تا کنون نمی‌دانستید را بازگو می‌کنیم. اما قبل از آن نگاهی به آشنایی و ازدواج ملکه الیزابت و همسرش پرنس فیلیپ می‌اندازیم.اولین ملاقات پرنسس الیزابت و پرنس فیلیپ در سال 1934 و در مراسم ازدواج پرنسس مارینا (پرنسس دانمارکی) و پرنس جورج ( دوک انگلیسی) بود. در آن زمان پرنس فیلیپ 13 سال و الیزابت 8 سال داشت. سالها بعد زمانی که الیزابت 13 ساله بود عاشق و دلباخته پرنس فیلیپ می‌شود.البته ازدواج آنها بدون مشکل نبود. مشکلاتی از قبیل خارجی بودن فیلیپ، ازدواج خواهرانش با مقامات نازی و نداشتن پشتوانه مالی سر راه آنها بود که الیزابت بر همه مشکلات پیروز شد و پرنس فیلیپ با رها کردن همه منسب‌های دانمارکی خود حتی اسم فامیلش برای ازدواج با الیزابت راهی انگلستان شد و نام خانوادگی مونتباتن را برای خود انتخاب کرد.حلقه ازدواج ملکه الیزابت در مقایسه با بسیار از سلبریتی‌ها، حلقه بسیار ساده‌ای بوده است اما نکات جالبی داشته که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ملکه الیزابت

حلقه ازدواج به همراه یک حلقه طلای ولزی

1- طراحی اختصاصی حلقه ازدواج ملکه

پرنس فیلیپِ عاشق‌پیشه فردی بسیار خوش‌ذوق بود. او تصمیم گرفت طراحی حلقه نامزدی را خودش انجام دهد و با حلقه‌ای که شخصاً برای الیزابت جوان طراحی کرده بود از او درخواست ازدواج کند. حلقه‌ای که بعدها به عنوان حلقه ازدواج ملکه الیزابت دوم شناخته می‌شد.
طراحی جواهرات
طراحی حلقه ملکه الیزابت دوم

2- استفاده از الماس‌های تاج ملکه مادر

پرنس فیلیپ در کنار همه ذوق و سلیقه‌ای که داشت، بسیار مقتصد و حسابگر بود. از همین رو او برای ساخت حلقه‌ای که قصد داشت به عشق زندگیش بدهد، از الماس‌هایی استفاده کرد که زمانی روی تاج مادرش بوده است.البته در بیشتر کشورهای اروپایی استفاده از جواهرات خانواده سلطنتی داماد برای روز عروسی یک رسم است ممکن است که پرنس فیلیپ این انتخاب را برای احترام به این سنت دیرینه انجام داده و در حلقه ازدواج ملکه الیزابت دوم از الماس‌های تاج مادرشوهرش استفاده شده باشد.
مقالۀ پیشنهادی:  تاج امپراطوری روسیه ، با ارزش‌ترین قطعه صندوق الماس روسیه

حلقه ازدواج ملکه الیزابت

3- حلقه ازدواج ملکه الیزابت دوم با یک الماس معمولی!

در دنیایی که سلبریتی‌هایی مانند الیزابت تیلور با حلقه‌های ازدواج با الماس‌های بسیار درشت و گران‌قیمت در صدر اخبار بودند، برخورد با حلقه ازدواجی که بزرگترین الماس آن تنها 3 قیراط وزن دارد، آن هم حلقه‌ای که متعلق به ملکه انگلستان می‌باشد بسیار عجیب و جالب توجه می‌باشد.

4- حلقه سفارشی‌سازی شده بسیار بزرگ بود!

پرنس فیلیپ در روز 8 جولای 1947 حلقه را برای مراسم نامزدی به الیزابت داد اما زمانی که حلقه روی انگشت الیزابت قرار گرفت مشخص شد که خیلی برای او بزرگ است اما به سرعت حلقه را سایز کردند تا برای مراسم جشن آنها که دو روز بعد بود آماده شود.

5- حلقه نامزدی و حلقه ازدواج ملکه الیزابت دوم یکی بود!

معمولا حلقه‌ای که با آن درخواست ازدواج می‌کنند (حلقه نامزدی) با حلقه‌ای که برای ازدواج استفاده می‌شود متفاوت می‌باشد. اما ملکه الیزابت که در آن زمان هنوز پرنسس بود، برای مراسم ازدواج هم  که در روز 20 نوامبر 1947 برگزار شد، همین حلقه را به عنوان حلقه ازدواج مورد استفاده کرد. اما ملکه یک حلقه ساده که در آن از طلای ولزی استفاده شده بود را همواره در دست داشت. طلای ولزی برای مردم انگلستان بسیار با ارزش می‌باشد و با توجه به کم بودن ذخایر طلای معادن آن، معمولا فقط مقداری طلای ولزی هنگام عیار کردن طلای معمولی به آن اضافه می‌شود. اما حلقه ازدواج طلای زرد ملکه الیزابت تماما از طلای ولزی بوده است.

مراسم ازدواج ملکه الیزابت

نظرتان را راجع به داستان حلقه ازدواج ملکه الیزابت برای ما بنویسید.

مقالۀ پیشنهادی:  گردنبند بریولت ملکه مادر در مراسم ازدواج محمدرضا پهلوی و پرنسس فوزیه

دیدگاهتان را بنویسید