هفته مد پاریس 2023 میعادگاه بهترین جواهرات برندها

هفته مد پاریس هر سال اواخر ژانویه برگزار می‌شود. این مراسم میعادگاهی برای فعالان زمینه مد و فشن می‌باشد. معمولا در این مراسم علاوه بر لباس و مدهای جدید، جواهرات نیزنمایش داده می‌شود.

نمایش جواهرات در این یا پیش‌نمایشی از کالکشن‌هایی هست که در آینده رونمایی می‌شود و یا ادامه کالکشن‌هایی که قبلا رونمایی شده است.

در این نوشته به معرفی بهترین جواهراتی که در هفته مد پاریس 2023 نمایش داده شد، می‌پردازم. درباره کالکش‌های برندهایی که در این مطلب معرفی می‌کنم حتما در مطالب جداگانه‌ای بیشتر صحبت خواهم کرد.

مجموعه Beautés du Monde کارتیه

این مجموعه در تابستان 2022 رونمایی شد. سومین و آخرین فصل آن در پاریس به نمایش درآمد. این مجموعه با مفهوم شکوه و زیبایی‌های طبیعت و جایگاه بشر در آن ارائه شد. در این مجموعه کارتیه توجه‌ها را به تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌های جهان جلب می‌کند. هنرمندان این مجموعه با استفاده از طرح‌های حرفه‌ای و سنگ‌های بینظیر تمام این زیبایی‌ها را به تصویر می‌کشند.

جواهرات کارتیه
جواهرات کارتیه در هفته مد پاریس 2023

مجموعه Metamorphosis از برند دِبییِرز

مجموعه دِبییِرز در ادامه خلاقیت و نوآوری‌هایش در سال‌های اخیر مجموعه دگردیسی را ارائه می‌کند. تعدادی از جواهرات این مجموعه که احتمالا در تابستان رونمایی می‌شود، در هفته مد 2023 پاریس به نمایش درآمد. این مجموعه از تغییرات کلان و خرد ذاتی در طبیعت، از تغییرات فصل‌های سال گرفته تا تغییر شکل یک پروانه و دگردیسی‌های دیگر الهام گرفته است. اولین و بزرگترین شرکت فروش الماس دنیا، برای ساخت قطعات این مجموعه از تکنیک‌های خاص ساخت و مخراجی و . . . در کنار مجموعه‌ای از انواع برش‌ها و رنگ‌های الماس استفاده کرده است.

مقالۀ پیشنهادی:  تاج پهلوی ، تاجی برگرفته از هنر ساسانیان
جواهرات دِبییِرز
جواهرات دِبییِرز در هفته مد پاریس 2023

مجموعه Skylines از برند دیوید موریس

مجموعه جدید دیوید موریس از خطوط همیشه در حال تغییر در آسمان لندن الهام گرفته است. در این مجموعه همچنین درخشش و بازی نور در آسمان‌خراش‌هایی که سر به آسمان کشیده‌اند مورد توجه بوده‌است. جِرِمی موریس، مدیرعامل و مدیر خلاقیت برند، برای مجسم کردن این زیبایی‌ها از ترکیب انواع سنگ‌های قیمتی و اشکال هندسی استفاده کرده‌است. استفاده از یاقوت‌ها، الماس‌های سفید و رنگی، اوپال‌های کمیاب و دیگر سنگ‌های قیمتی با رنگ و پاکی عالی و عموما در اندازه‌های کمیاب، که از ویژگی‌های این برند انگلیسی می‌باشد، در این مجموعه نیز بسیار به چشم می‌خورد. همین ویژگی جواهرات این برند را تبدیل به یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های افراد معروف کرده است. طوری‌که برای این پیش نمایش دو تا از قطعات این مجموعه در دسترس نبودند زیرا این قطعات در اختیاربیانسه برای یک تور کنسرت بوده‌اند.

جواهرات دیوید موریس
جواهرات دیوید موریس در هفته مد پاریس 2023

مجموعه Like a Queen از بوشرون

این مجموعه ادای احترامی به ملکه فقید انگلستان است. ملکه الیزابت دوم برای تولد 18 سالگی یک سنجاق سینه بوشرون از والدینش هدیه گرفت. جواهری که از سبک آرت دکو پیروی می‌کرد. طراحان بوشرون با الهام از این سنجاق سینه، مجموعه‌ای شامل هشت فصل در رنگ‌های مختلف طراحی کردند. هشت رنگ زنده و شاد به نشان لباس‌های رنگی که ملکه انتخاب می‌کرده است. انتخاب هفته مد پاریس برای رونمایی از این مجموعه یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای تکمیل ادای احترام به ملکه الیزابت دوم است. درباره تاریخچه برند بوشرون اینجا بیشتر بخوانید.

جواهرات بوشرون
جواهرات بوشرون در هفته مد پاریس 2023

مجموعه Spirit از لویی ویتون

اولین فصل از مجموعه روح در تابستان 2022 توسط برند لویی ویتون رونمایی شد. اکنون در مراسم امسال، قطعاتی از  دومین و آخرین فصل این مجموعه رونمایی شد. استفاده از طلای زرد، تفسیرهای گرافیکی از لوگوی برند از ویژگی‌های بارز این مجموعه است. همچنین در تمامی قطعات روح شجاعانه و جسور زنانه القا شده است. در برخی از آن‌ها این مفهوم با جواهراتی با شمایلی نزدیک به زره و در برخی دیگر با سنگ‌هایی که به شکلی خاص تراش خورده به تصویر کشیده شده‌است.

مقالۀ پیشنهادی:  همه حلقه‌های نامزدی الیزابت در مجموعه جواهرات الیزابت تیلور
جواهرات لویی ویتون
جواهرات لویی ویتون در هفته مد پاریس 2023

مجموعه جواهرات فاخر از گِرَف در هفته مد پاریس

هفته مد پاریس جایی است که قطعا بایستی منتظر دیدن زرق و برق سنگ‌های قیمتی کمیاب باشیم. اما امسال بیش از قبل نمایش این سنگ‌های نادر و کمیاب بود. هر جایی که نامی از سنگ‌های قیمتی باشد، قطعا گِرَف نیز حضور خواهد داشت. یکی از گران‌قیمت ترین و با ارزش‌ترین جواهرات در این هفته مد، گردنبندی از برند گِرَف بود که یک الماس بیضی حدود 50 قیراطی در میانه آن بود. این الماس دارای درجه رنگD و بدون هیچ ناخالصی می‌باشد و بسیار ارزشمندو کمیاب است.

جواهرات گرف
جواهرات گرف در هفته مد پاریس 2023

مجموعه سنگ‌های استثنایی شوپارد در هفته مد پاریس

این مراسم تا کنون شاهد جواهرات بسیار زیبا و فاخری از برندهای معتبر دنیابوده است. اما برند شوپارد امسال با خلاقیتی مبتکرانه اقدام به نمایش سنگ‌هایی کرد که هنوز روی جواهری کار نشده‌اند. این سنگ‌های قیمتی قرار است در جواهرات کالکش جدید شوپارد که امسال رونمایی می‌شود کار شوند.  شوپارد با این کار مشتریان و مخاطبانش را در فرآیند ساخت جواهرات قرار داده است. برخی از آن‌ها ممکن است قبل قبل از رونمایی کالکشن جدید شوپارد، راهی مجموعه‌های خصوصی شوند و دیگر تا مدت‌ها فرصتی برای دیدنشان دست ندهد. درباره تاریخچه برند شوپارد اینجا بیشتر بخوانید.

سنگهای استثنایی شوپارد
سنگهای استثنایی شوپارد در هفته مد پاریس 2023

دیدگاهتان را بنویسید